lørdag den 3. august 2013

BOGSTAVER MALET PÅ STOF

 
 
 
 

Bogstaver malet ( trykt ) på stof

 
 
 
Jeg broderer stadig på den lyseblå fordør,
men det går langsomt , på grund af varmen, og
ferierende børnebørn og hund.
---O---
Derfor vil jeg vise en opgave fra seminarietiden.
 
Vi skulle vælge bogstaver der lignede det, der var skrevet.
Skarpe bogstaver, hvis man skulle sælge sakse,
professionelle bogstaver, hvis det var til et firmaskilt.
 
Man kan udtrykke meget, med bogstavernes facon.
 
 
Jeg lavede runde, bløde bogstaver og skrev mild.
 
 
---O---
 
Jeg broderede blomster med spiral knuder ,
Bladene er broderet lidt specielt, idet jeg har syet
 hen over et 5mm højt karton.
Derpå taget kartonet væk, og de sting der stod op,
rundt on kartonet,  lagde jeg nu ned, og hæftede dem ned i stoffet.
 
Der er mange, mange måder, at brodere blade på.
 
Prikken over i,  er edderkoppesting.
 
Tryk på billedet, for at se det tydeligere.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar