mandag den 30. december 2013

EFTERÅRS HUS



EFTERÅRS HUS,
BUTIK



Jeg mangler at brodere over døren , hvad slags butik det skal være.

Dette hus er til mig selv.

Broderiet er blot presset,
det er endnu ikke sat i passepartout.

Jeg skal nok lige rykke lidt i det, så det bliver mere lige.
Stof giver`sig altid, når man brodere i det, fordi det nogen
steder er tungere, end andre steder, det forskubber ofte mønstret.
Det ordner jeg i monteringen.
Jeg kan godt lide farverne.

Jeg har 2 rammer liggende.
Den ene er en gammel ramme fra Ikea, den er lille.
Den anden er en mahogni ramme fra min mormors hjem, men den er ret stor.
Måske er den for stor.?
Jeg er nødt til, at prøve begge dele.


Jeg har nu broderet BAGERI på huset.
Jeg valgte at broderet bogstaverne med spinkel skrift.
Jeg kunne have gjort bogstaverne fede, med fransk broderi,
 men jeg synes at de ville blive for voldsomme, i forhold til alt det andet,
 der foregår på, og omkring huset.



2 kommentarer:

  1. Hej Birgit Rigtig GODT NYTÅR. Det er en fornøjelse at se dine smukke broderier. Hilsen Grethe

    SvarSlet
  2. Tak Grethe, også godt nytår til dig.
    Jeg er glad for dine små hilsener her inde.
    Vil du hilse hele patchwork gruppen, og ønske dem et godt nytår også .
    Kærlig hilsen fra
    Birgit

    SvarSlet