fredag den 23. maj 2014

TRYK, PRINT, MALING på stof

HUS

tekstilmaling er brugt.



Når man anvender maling i sit broderi,
 kan arbejdsgangen forkortes en del.
Hvis dette hus skulle broderes,
 ville  jeg skulle bruge schatteresting, 
og det ville tage mindst en uge,
 inden hele hus fladen var dækket.
Hvis man laver småfejl, når man trykker/ maler huset, 
kan de skjules af broderitråden.

Jeg malede 2 huse, men har kun broderet det ene hus.
....o....
Dette hus bruge jeg til undervisning hos Skanderborg quilterne, 
og de lavede hver deres eget hus.


Til det andet hus brugte jeg grønlige farver.
Det orange hus skal broderes ligesådan, 
men med farver der passer til de orange nuancer.


Det var det samme jeg gjorde her, til landskabet , som
man kunne se gennem vinduet.
Maling på stof er virkelig en god ting at kunne.
.....o.....
Når man har lært hvordan man gør , er det let.
Jeg glæder mig til, at undervise i det  til efteråret,
 hos Kirkelig kunst broderiskole i København
20-21 september 2014



Ingen kommentarer:

Send en kommentar