lørdag den 24. marts 2018

BRODEREDE VINDUER



VINDUER



I dette vindue står der et stearinlys, 
hvor flammen giver et varmt skær i rummet.

Der er broderet blondegardiner, bag vindues sprosserne.
Vinduet i kvisten står åben





Her ses hele huset, med åben havelåge.
De varme farver i dette motiv, 
fik mig til at ønske, om jeg kunne få ,
den samme hygge over på stoffet.

Huset er overført på stoffet  via en prikning.




Nu i ramme.

.........o..........


Vinduer, døre, og huse, dem holder jeg meget af at brodere.


Vinduet er beregnet til 2 stykker stof.
Dette er forgrunden.

Jeg har klippet stoffet væk, så jeg fik et rigtigt vindue.




Dernæst trykte jeg et landskabsmotiv , 
med tekstilmaling, som jeg
satte bagved vinduet.


Jeg prøvede flere gardintyper.
Det broderede blondegardin, blev lidt skævt i siderne.

Så broderede jeg nogle millefleur sting,
 på et tyndt lommetørklæde.


Sådan så det ud, når det malede landskab, 
sad bag ved vinduet.



Nu i ramme


Et helt enkelt vindue, med altankasse.
Som jeg har undervist elever i hos
Kirkelig kunst i København.



Dette vindue er broderet på et enkelt stykke stof.
landskab med hus, er lavet med tekstilmaling.

Tøjet på tørresnoren, er broderet med stumpworksteknik, 
så det blafrer i vinden.

Rullegardinet er ligeledes stumpwork teknik, 
fladsyning, broderet fra venstre mod højtre ,
og en tråd med tilbage, som man broderer over.

Så bliver rullegardinet mere glat.



på afstand


Nu i ramme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar