onsdag den 18. april 2018

PRINT PÅ STOF



Tekstil maling

Til print på stof


Min tegning ligger på bordet,
klar til at blive overført på stof.



Nu lægges der plast hen over min tegning, 
så jeg kan skære de huse ud i plast, som jeg har tegnet.
Sæt fast med tape, så det ikke skrider.


Jeg har lavet 2 tegninger, af huse,  til 2 æsker


Nu blandes tekstilmalingen, på en tallerken,
 indtil man har den ønskede farve, som man ønsker,
 at hus muren, og dørene  skal have.

Jeg har grundfarverne på en separat tallerken.



Med skumgummi dutter lægges den valgte farve,
 på husmurene


Det ser lidt rodet ud, fordi malingen ligger sig ovenpå
plasten, men når plasten fjernes,
 kan man se husene stå mere skarpt.




Få af husene efter plasten er trukket af


Rækken af husene der skal rundt om æsken


Rækken af huse der skal rundt om den anden æske,
Men først skal de broderes.
Man vælger selv hvor mange detaljer ,
der skal på broderiet af husene.
Man kan jo lave tørresnore med vasketøj, og have gærde.


husene uden broderi .....forstørret.


 Den lille af æskerne er broderet og monteret.



Æsken er meget lille, så jeg valgte ikke at brodere,
for mange detaljer på, det kunne blive for gnidret.

Jeg har broderet små brosten under husene.


 Jeg har malet låget, så det passede til farverne i broderigarn.
man kan også lade den være rå træ.


æskerne er ca. 4+6 centimeter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar