torsdag den 17. oktober 2019

TRYK PÅ STOF MED TEKSTILMALING



SOFAPUDE   IDE





Disse abstrakte valmuer er  trykt med tekstilmaling.
Jeg har blandet malingen, til jeg fik den ønskede farve, 
og har prøvet at tilføje skygger, så der kom lidt liv i motivet.

Jeg har broderet spiralknuder og franske knuder i midten af blomsten, 
og skaktern i om kredsen, med fladsynings sting.


Efterårs bladene,  er lavet på samme måde,
her har jeg flere steder understreget skyggerne,
ved at brodere trække sting vandret i motivet.

Dermed kan farven i blader forstærkes, eller 
farven kan skubbes i en anden retning.


Disse valmueknopper er nogen steder broderet med stump work 
teknik ,så knopperne kom til at stå ud fra stoffet.
farverne understreger at sommeren er forbi, 
og de står i vinterens kolde lys.



Hele ideen var at jeg ville brodere nye sofapuder, 
da de andre var slidt op, og der var kommet huller ,
på midten af puderne.
Jeg fandt nogle motiver, som jeg synes kunne være spændende,
 at brodere.
Men som altid, når man ikke har tænkt projektet helt til ende,
 laver man bare mere arbejde til sig selv.

Jeg synes nu at alle de forskellige motiver vare gav rod i stuen,
 og det endte med at jeg kun ville bruge  de puder der var huse på.

Hvis jeg skulle lave flere puder skulle der være huse på dem alle.

Men jeg stoppede mig selv :D 

De 3 øverste motiver med blomster, bliver syet om til poser.
Man kan jo altid bruge en pose,
 til alle de forskellige håndarbejder man har igang. 

Nu ser sofaen sådan ud.



Billedet indeholder sandsynligvis: folk, der sidder, dagligstue, bord og indendørs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar