lørdag den 25. januar 2020

BRODERI DER TAGER TID





Efter et stykke tids mindre broderier,
Får man lyst til , at brodere et større arbejde.


Dette er af ældre dato.
en søskende flok, der er puttet i seng.

Tryk på billedet, så det bliver større.

Men der er så mange  smukke billeder inde i mit hoved,
som jeg gerne vil prøve at udforske i broderi.

Jeg har ingen opskrift, jeg skal selv finde ud af,
hvordan man får lige netop det rette udtryk frem, 
og det er det der er så spændende.

..........o..........


Efterårsblade.


Fluesvampe med løse efterårs  blade


Kvinde med hat


Kvinde ved træ.

Hendes kjole er broderet med tungesting, 
på langs...ned fra kanten ved græsset, 
og op til hendes talje.
Hendes sjal er også broderet med tungesting,
fra venstre mod højre.
Sjalet broderede jeg på et stykke papir, og 
det passede lige, da jeg tog det af papiret,
 og satte på hendes ryg.


Græsk landskab,
broderet efter billede i en biblioteksbog.
Broderet med japansk silke, fra rigtige sommerfugle.
Det er svært at brodere med,
det flosser som candyfloss.


Nu i ramme...eller bakke.


Naboer mødes i skel og bytter frugt, og blomster.



Den ene nabo´s hus



Den anden nabo´s hus


Når far køber ind.


Mig med en stola, som  jeg har broderet ,
en middelalder landsby på.



2 kommentarer:

  1. Flot arbejde. Sjovt at læse hvordan du har arbejdet med kvinden ved træet.

    SvarSlet
  2. Tak Dorte, ja det er virkelig spændende at finde ud af, om de ideer man har i hovedet kan blive som man forestillede sig, med de sting man tror virker . :)

    SvarSlet