søndag den 16. september 2012

NYMALET KORN MARK

 
Mit sidste nye project, som jeg lige har malet.
Jeg har tegnet 4 kvinder, der arbejder på den malede kornmark.
Jeg har lavet er prikning over tegningerne og overført dem på stoffet,
 da malingen var tør, og varmebehandlet.
Jeg har fundet de farver, jeg synes passer til himlen og korn marken, og skal nu til at vælge hvilke farver jeg vil bruge hvor, og hvor meget og hvor lidt.
Det er en balance at vælge farver, for selv om farverne er forskellige, skal man passe på, at man ikke vælger  en  farve ,der tager hele magten fra billedet.
Nu skal jeg så vælge hvilke sting jeg vil bruge.....hvad skal være fladt, og hvad skal broderes tredimentionelt..altså stumpwork.
Jeg har faktisk lavet 3 korn marker, da motiverne skal sættes rundt om 3 trædåser.
(Klik på billedet for at se det større)

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er fantastisk du kan gøre det. Det er et umådeligt godt talent du har.

    SvarSlet
  2. Tak søde Grethe, hvor dejligt at høre fra dig.

    SvarSlet