tirsdag den 18. juni 2013

HORTENSIA BRODERI stadie 2

 
 
 

HORTENSIA 

 
 
Jeg har broderet Hortensiaens kronblade, men mangler stadig at brodere
 et af dem,  i stumpwork teknik.
 
Derefter skal de grønne blade broderes, og de smukke blålige knopper inden i blomsten.
 
Jeg glæder mig til, at se den færdig.
 
Jeg brodere kun med en enkelt tråd, så bliver arbejdet finere, men det tager også længere tid.
 
---0--- 
Jeg vil citere min mormor, som blev født i 1882 :
 
"Når arbejdet er færdigt, er der ingen der kan se, hvor lang tid det tog, 
 men kun hvordan det ser ud.
 
Hun broderede initialer på sit sengelinned til hendes udstyr.
 
 
---0---
 
 
Tryk på billedet så det forstørres, så kan det bedre ses, hvad jeg har lavet.
 
 
 

 
 
Når stoffet bliver presset, ser det meget pænere ud.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar