mandag den 10. februar 2014

Begyndelsen af en ÅKANDE



ÅKANDE

påbegyndt.



Man kan godt kalde det et Åkande dilemma...

Jeg har valgt Ellen Marie Rodil`s tegning,  fra hendes bog.
"Fantasi i broderi."
Bladene er broderet med lodrette kontursting som jeg har kastet tilbage over.
Nu skal blomsten broderes, og her kommer mit dilemma.
Jeg vil naturligvis gerne brodere kronbladene i Stumpwork  broderi.
Men dette kan gøres på 3 måder.

Som her, hvor jeg lige er begyndt på det hvide kronblad, med knaphul sting.
Eller jeg kan starte forfra, og vælge tungesting, det bliver mere lige.

Jeg kan også vælge at brodere kronbladene, på et helt andet stykke stof, 
og bruge chattersting, og så sætte bladet tilbage på det grå stof..... på den måde,
 kan jeg skifte farve og lave skygger på kronbladet.
Den sidste er den mest besværlige måde.

Broderiet skal ikke i ramme, så det skal kunne holde til, at blive brugt, 
det skal også med, i mine overvejelser.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar