tirsdag den 18. marts 2014

METAL ÆSKE




Metal æske



Dette broderi var ikke planlagt,
 men da jeg så denne lille metal æske med hul i låget,
 ville jeg prøve at brodere et lille motiv til låget




Jeg broderede dette lille jordbær,
men hør stoffet er for groft.
Man kan ikke brodere fint på det.
Så jordbærret blev for tykt.
til at være i låget.




Her ligger låget løst oven på


Her har jeg limet broderiet på 2  mm. pap, og sat det
fast oppe i låget.




Jeg er ikke tilfreds med resultatet, og vil finde et andet motiv ,
til at sætte i låget.
Jeg har 3 æsker mere, så der er plads til at eksperimentere,
 både med motivet, og farven på det stof, der skal broderes på.
Det tog kun en aften at brodere jordbærret,

 men jeg brodere også på Åkanderne.

.....o.....

Jeg er nødt til, at finde et andet motiv til nålebogen ,
end de 2 åkander, for de er alt for sårbare til,
 at kunne bruges igen og igen, som en nålebog skal kunne.
Min nålebog er jo et slags værktøj, som skal med, når jeg underviser. 
Den bliver åbnet og lukket,  og bliver  puttet i poser og æsker, 
alt efter hvad jeg har med.

Så tror jeg at Åkanderne vil blive ødelagt.



4 kommentarer:

  1. Fint broderi og metal æske. Godt at du har flere æsker til eksperimenter.
    Må jeg spørge hvor du har fundet æskerne?

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar , og de rosende ord.... Jeg har købt æskerne hos
    "søstrene Grene", der er stearin fødselsdags lagkager inden i dem.
    Jeg sætter metal æsken i kogende vand, så stearinet smelter, så kan man nemt like lagkagen op, uden at ridse metal æsken. Jeg håber at du kan finde dem.
    Kærlig hilsen fra Birgit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit hurtige svar. Søstrene Grene og Tiger er et eldorado af ting med muligheder.
      Følger du med i tv midt/vest's udsendelse om håndarbejde? Gode udsendelser - afventer, at der kommer noget om broderi.
      Kærlig hilsen

      Ketty

      Slet
  3. Ja, du har ret, man kan få mange ting, i " søstrene Grene " og "Tiger", som man kan bruge til flere ting. Jeg har desværre ikke set de udsendelser du taler om Ketty.
    Kærlig hilsen fra
    Birgit

    SvarSlet