fredag den 14. november 2014

ENKLE HUSE I BRODERI. til undervisning for nybegyndere




ENKLE HUSE.

tekstilmaling på stof.



Disse huse er tænkt til undervisning i broderi.
til efteråret 2015.
Grunden til, at jeg laver det allerede nu er,
at billedet skal i deres katalog.
.....o.....
Jeg har tænkt over, så mange forskellige muligheder,
men de er endt med, at være for tidskrævende ,
og svære for nybegyndere.
Så jeg lavede nogle nye.

Jeg er ikke engang sikker på, at de skal være de her huse...
De vil gerne lære Stumpwork broderi  teknikken.
Så der skal være altankasser under nogen  vinduerne,
med blomster i, og vasketøj på tørresnoren.
Vasketøjet er også broderet med Stumpwork teknikken.


Her ses begyndelsen af altankassen, 
som jeg er i gang med at brodere.
Mange tror, at det er et stykke ekstra stof , 
som jeg sætter på broderiet, 
Men det er altså ene små bitte tungesting, 
der langsomt vokser, indtil jeg kan bukke den om , 
så den ligner en  altankasse.
Derefter skal der broderes blomster, på ståltråd,
 som kan stikkes ned i altankassen.
Hvis man trykker på billedet kan stingene ses tydeligere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar