mandag den 24. november 2014

SIMPELT HUS, til undervisning i det nye år.




SIMPELT HUS



Endelig fandt jeg ud af at begrænse mig.


Dette hus er helt enkelt, og nemt at lave ,
som nybegynder.
Eleverne vil gerne lære at brodere Stumpwork, 
så altankasserne  skal helst broderes.
Ellers kan man stoppe, når selve huset er malet, 
og broderet uden om.

Træerne, og fuglen i træet, og enebærbusken ,
er noget jeg har tilført med fri hånd uden prikning, 
og  dette kan man gøre efter eget valg.
..........o..........
Mit hus er blevet et vinterhus, med sne på
 jorden,og på taget. 
Og istapper, som er broderet med sølvtråd, 
så de skinner lidt.

Da det er vinter, kunne der ikke være 
blomster i altankassen.
Jeg ønskede at brodere grene, 
og gran grene, og røde bær.
..........o..........
Man kan brodere blomster på ståltråd, 
men man kan altså ikke brodere en gran gren, 
på ståltråd, det er umuligt, jeg prøvede.
..........o..........
Det endte med, at jeg malede malertape mørke grønt,
 med en ståltråd indeni, og derefter klippede
  maler tape, ud som gran, og satte den ned i altankassen.

Tryk på billedet, for at se det tydeligere !



Ingen kommentarer:

Send en kommentar