mandag den 29. december 2014

GLEMTE BRODEREDE BROCHER 2+2 cm.



GLEMTE BRODEREDE  BROCHER.

fundet i kælderen


Nu skal de i indfatninger.

Den øverste skal i en indfatning af gråt metal, 
enten oval eller firkantet.
De skal slibes, så graten forsvinder, og det bliver glatte og blanke.
En grat er det  metal der sidder på siden, og som man kan skære sig på.


Denne enkle broche skal nok i en rødlig kobberfarvet 
oval broche.


Denne broche har Stumpwork blade, jeg kan lave
indfatningen så lille, at bladene lægger sig ud over  indfatningen....
Den skal nok være i gråt metal, eller det gullige messing.


Denne broche har en rødlig stængel, og Stumpwork blade.
Hvad farve metal passer bedst til den ?
Jeg har gråt, kobber og messing.?


Denne her skal i en helt rund indfatning,
 så den passer i facon til broderiet.

.....o.....

Jeg havde puttet dem alle i en æske for flere år siden, 
og min mand fandt den i kælderen i dag.
.....o.....
De kan da bruges, og jeg har brugt tid på dem, så 
frem i lyset med dem.

Så nu skal jeg i gang med slibe arbejdet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar