søndag den 20. november 2016

BRODEREDE VINDUER


Lyset skinner gennem stoffet.


Jeg har undersyet vindueskarmene, 
og skal nu til at trække tråde ud, 
så jer bliver hul der, hvor vinduesglasset skal være.


Jeg har trukket en tråd ud af stoffet,
 så jeg kan se hvortil hullet skal være, 
så det bliver helt lige.

Her er trådene taget ud,
 og gemt på bagsiden af stoffet.


Med tekstilmaling, har jeg trykt et landskab ,
 som man kan se gennem vinduet.
Når man hæfter det bag vinduet.


Det færdige resultat.


Vindue med rullegardin


Jeg er her ved at underså vinduesrammen med kontursting, 
som senere skal dækkes med fladsyning.
Fransk broderi, hedder det.




Rullegardinet er broderet i Stumpwork teknik


Jeg prøvede hvordan det ville se ud med sort passepartout



Dette blev det endelige resultat.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar