onsdag den 8. februar 2017

BRODERI eller MALING




KVINDE DER RYSTER TÆPPE



Denne kvinde havde jeg først, broderet al huden på, 
men alle de små sting kom til at ligne rynker.

Jeg pillede det hele op, 
og brugte derefter tekstilmaling,
 til hendes arme hals og ansigt.
Det blev ikke så godt som jeg gerne ville,
 men det blev bedre.

 SØSTRE


Disse to søstre, der står og ser tilbage på deres hjem,
 og de mennesker der står uden for huset, 
er  broderet i ansigtet.

Selve broderiet er  sat i en oval guldramme.

Den blå kjole er broderet med Schattersting,
 lillesøsterens kjole er broderet med, ene bittesmå 
tungesting, broderet med kun en tråd.

Græsset er broderet med Schattersting, 
hvor jeg har skiftet farve i tråden,
 så græsset spillede i lyset.
Roserne er broderet med spiral knuder.


Jeg har påtrykt med tekstilmaling, himlens og jordens farve.
Jeg skulle nok også have brugt maling til storesøsterens  ansigt,
 men det må prøves næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar