søndag den 26. februar 2017

Rapunzel



Rapunzel i sit lidt skæve hus




Her har jeg kun broderet taget, og nedløbsrøret,
Trappen og gelænderet+ lidt græs.
Selve Rapunzels hoved,
 er broderet over en kugle, jeg har rullet af pladevat.

Jeg synes at malinger giver mere dybde i billedet



TRÆ DÅSE MED LÅG



Her på denne dåse , hvor jeg har trykt husene ,
med tekstilmaling, 
giver det er god effekt, at husmurene er malede, 
og vinduerne ,
og dørerne og tagene er broderede.


FRUESKO



Nogen gange, er det også spændende at se,
 om man med den bløde broderitråd, kan formå, 
at få broderiet til at stå ud fra stoffet.
Denne orkide, som hedder Fruesko, er broderet 
med stumpwork teknik.
 Jeg har broderet  den lille pose, som en Fruesko har, 
og puttet lidt pladevat ned i den for,
 at den skal blive stående som den skal.
Bladene er stribede, så de er broderet med 
rækker af kontursting, i forskellige grønne nuancer.

Her er ikke brugt tekstilmaling nogen steder, kun tråd.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar