mandag den 17. oktober 2022

SMÅ FIRKANTEDE ÆSKER og et enkelt BOGOMSLAG


FIRKANTET ÆSKE.
æsken er 8x8 cm.
Broderier er 2.5 x 2.5 cm.




På den øverste æske er alle blade og kronblade,
 broderet på lærreds stof, 
og sat tilbage på det hørstof jeg broderer på.
Man skal ikke være alt for fummelfingret,
når man skal styre alle de blade, og få dem sat,
 i den rette orden.



Denne blomst har jeg tegnet på stof, og broderet med 
schatter sting.
Derefter broderede jeg stumpwork blade oven i 
den broderede blomst.
 Så der både lå flade kronblade, og ophøjede kronblade.



Dette lille hus, med træet og vasketøj på tørresnoren,
er jeg ikke helt tilfreds med.
Huset sulle være broderet med schatter sting, så
husmuren kom til at se tættere ud.
De små cowboy bukser på tørresnoren, krævede 
lidt fingersnilde.
De er ca 5 m.m store.



Dette Træ er tegnet af Ellen Marie Rodil.
Jeg havde ikke hendes originale tegning,
 men et foto af broderiet, som hun har givet mig.
Jeg håber, at jeg har gjort hendes tegning 
nogenlunde retfærdighed.
Hun er så fantastisk til at tegne.




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar