lørdag den 17. januar 2015

HUS MED ALTANKASSER

 HUS MED ALTANKASSER.



For et stykke tid siden lavede jeg et hus, der stod i sne,
 og med sne på taget, og med gran i altankasserne.

Jeg har nu lavet et hus, der står på græsset,
 med blomster omkring,
 og med blomster i altankasserne.

Træet har stået i blæsevejr, siden det hælder,
 den ene vej med bladene.

De lyserøde gardiner i vinduerne,
 er også broderet med Stumpwork teknik.

Tryk på billedet for at se det tydeligere.

Jeg skal undervise i dette hus til efteråret.

Men  eleverne må selv bestemme,
 hvordan deres hus skal se ud, 
og om der skal være noget omkring.
Jeg vil egentlig vise, at har man huset, kan man 
digte videre, og videre, på omgivelserne ved huset.

Hvordan laves de små blomster ?


Man kan lave den små bitte, eller lidt større,
 man kan skifte farve, så blomsterne får flere farver.
Man kan lave dem mere detaljerede,
 end jeg har gjort her.

Jeg har brugt grønt ståltråd ( blomster tråd )
Lavet et lille øje i toppen, som jeg broderer 
knaphulssting udenom.
Når man har den runde base på blomsten,
 kan man brodere udad, så den bliver større.

De stikkes ned i altankassen, 
så kun hovedet af blomst, og blad stikker op.


VINTERHUS



Nu skal de begge i ramme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar