mandag den 11. november 2013

GULDBRODERI

 

GULDBRODERI

 
De øverste er prøver på, hvordan man kan brodere med guldtråd.
 
 
Guld trådene ligger altid oven på stoffet.

 
Man kan så dreje eller sno trådene,
så de danner et mønster.

 
Eller man kan med en farvet broderi tråd,
 lave et mønster oven på guldtråden.

 
Som her hvor jeg med farvet tråd, har broderet et julehjerter,
 mens jeg samtidig syr guldtråden ned til stoffet.

 
Denne røde tråd giver også en effekt oven på guldtråden.
et nyt mønster, oven på guldet.

 
Der er mange måder at lave mønster på,
mens man også syr guldtråden fast.

 
Man kan også bruge perler og guld sammen.

 
Her er der lagt noget blødt under guldtråden,
 og når man så kun syr ned nogen steder,
danne man et mønster på denne måde.
 

 
Her har jeg  omsat det, mine prøver viste, til et broderi.
 
Jeg har broderet en smedejernslåge,
 til en herregård , med guldtråd.
 
Jeg har broderet fladsyning omkring den,
som mursten i porten.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar