tirsdag den 5. november 2013

UDSTILLING , FOREDRAG, på ØRSTED BIBLIOTEK

 
 
 

Udstilling og foredrag på Ørsted bibliotek.

 
I dag tirsdag d. 5 november, var jeg inviteret til ørsted,
for at lave en lille udstilling og fortælle om broderi,
og  mine  Stumpwork broderier.
 
 
Pia, hjalp mig med at stille tingene op.
Men jeg havde som sædvanligt rigtig meget med,
og det var ikke så let, at finde plads til det hele

 
Vi fjernede  en masse blomster og borde,
 som biblioteket havde sat frem.
Og satte en del billeder op i vinduerne.
 
 
 

 
I pausen nød jeg, at se på de alle interesserede kvinder,
 der var kommet til stede.

 
Jeg fortalte om Stumpwork broderiets historie,
og hvordan det fik navnet Stumpwork.
 
Dernæst fortalte jeg  lidt om min baggrund, og uddannelse.
Og hvordan jeg broderer, og maler på stof, og vælge farver.
 
Hvordan man altid begynder  med ,at brodere det bageste, på motivet.
 


Der var omkring 24-25 kvinder til stede.

 
Snakken gik lystigt.

 
Og der var en masse spændende spørgsmål.

 
Det en virkelig hyggelig eftermiddag,
 og så dejligt at fortælle om, det jeg brænder for.
At skabe noget med hænderne, som man selv finder på.
 
Det er endnu bedre når man kan mærke at tilhørerne
følger med, og gerne vil vide mere.
 

 
Nogen havde broderet før, og det var interessant,
at høre om, hvad de havde lavet.

 
Solen stod ret skarpt ind fra vinduerne, så jeg måtte stille mig,
 med ryggen mod vinduerne,
 for at kunne se tilhørerne i salen

 
Det viste sig senere, at jeg faktisk kendte nogen af kvinderne,
 da jeg kom til at tale med dem, i pausen.
 
Bl.a. fra tiden vi boede i Allingåbro,
 og fra foredraget i Auning, d 25 februar i år.
 
Samt da jeg underviste på Georgsminde daghøjskole i 1996.
( det ligger mellem Auning og Grenå.)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar